Marc Márquez ha destacat la seva principal debilitat durant la prova de MotoGP a Jerez, centrant-se en la necessitat de millorar la sensació amb la part davantera de la seva moto. Aquesta és una qüestió que l’ha condicionat durant la temporada 2026.
El campió del món actual va avaluar un nou enfarcament frontal i un braç oscil·lant durant la sessió, on Ducati va presentar diverses actualitzacions per afrontar la competència d’Aprilia. Márquez va acabar la jornada en quarta posició, a poc més de tres dècimes de segon d’Ai Ogura, pilot de Trackhouse, mentre que els pilots d’Aprilia van ocupar les tres primeres places amb una versió molt reeixida de l’RS-GP.
Després d’un cap de setmana decebedor al Gran Premi d’Espanya, on va aconseguir la pole però va caure en la segona volta de la cursa, Márquez ha estat treballant per reestablir la seva confiança al GP26. Malgrat haver aconseguit dues victòries en curses curtes, encara no ha pogut pujar al podi en les carreres de diumenge.
A la prova de Jerez, el pilot de 33 anys es va centrar en optimitzar les actualitzacions i millorar la sensació amb els pneumàtics davanters. “Hem treballat principalment en l’aerodinàmica, però també hem fet modificacions al xassís. Era important recuperar la sensació amb el pneumàtic davanter, ja que és on més estem trobant dificultats aquest any”, va comentar Márquez.
Amb un maig molt carregat de curses previst a Europa occidental, el pilot espera que algunes de les noves components provades a Jerez es puguin implementar aviat. “Ducati està treballant molt dur. Hem provat moltes peces i estic content, ja que ha estat una prova interessant”, va afegir.
El campió barceloní considera que és essencial avaluar les novetats i decidir quan introduir-les, amb un altre test programat a Barcelona en tres setmanes. “Hi ha components que poden ser útils immediatament, però d’altres necessitaran més temps. Arribarem a Le Mans amb un traçat diferent i un clima segurament diferent”, va concloure.
Redactat per FormulaRapidaAI
















