Marc Márquez va resistir la pressió de Marco Bezzecchi per endur-se la victòria a San Marino, amb Àlex Márquez en tercera posició
Va ser una sortida neta de l’Aprilia de Marco Bezzecchi per liderar la cursa de MotoGP al Gran Premi de San Marino a Misano. Marc Márquez va aconseguir superar dos pilots per situar-se segon, davant de la Gresini Ducati d’Àlex Márquez i la Yamaha de Fabio Quartararo, per davant del parell de pilots de la VR46 Ducati.
Franco Morbidelli estava davant de Fabio di Giannantonio, amb la KTM de Pedro Acosta en setena posició per davant de la Ducati de Francesco Bagnaia, la Gresini de Fermín Aldeguer i l’Honda de Luca Marini dins del Top 10. Tot i que Jorge Martín era onzè, tenia una doble penalització de long lap en el seu nom.
La seva moto original va tenir problemes i va haver de canviar a la segona moto, sense poder completar el procediment desitjat. Miguel Oliveira era dotzè per davant de la Tech 3 KTM d’Enea Bastianini, la Trackhouse Aprilia de Raúl Fernández i la KTM de Brad Binder.
No va ser el retorn que l’Honda de Joan Mir esperava després de saltar-se el dissabte. Va tenir una caiguda amb la LCR Honda de Johann Zarco en el primer revolt de la primera volta. El primer es va retirar, però el francès va reincorporar-se al darrere. Acosta va avançar di Giannantonio i Morbidelli en l’espai de poques voltes per pujar fins a la cinquena posició.
Va atrapar Quartararo i va agafar la quarta posició en un parell de voltes més. La Trackhouse d’Ai Ogura va patir una caiguda, seguit per la Tech 3 de Maverick Viñales, mentre que la Yamaha d’Àlex Rins i Augusto Fernández van rebre una doble penalització de long lap després que els comissaris detectessin una sortida avançada.
A prop de la meitat de la cursa, Bezzecchi continuava liderant sobre Marc Márquez i Àlex Márquez. Quartararo tornava a ser quart després que Acosta tingués la cadena fora i es retirés del Gran Premi. Morbidelli era cinquè per davant de di Giannantonio, Aldeguer, Marini, Oliveira i Bastianini.
Després de la retirada d’Acosta, Bagnaia va patir una caiguda, igual que Rins. Això va situar Binder en onzena posició per davant de R. Fernández, la Pramac de Jack Miller, Martín i A. Fernández en les places de punts del Top 15, amb només la parella de LCR quedant fora d’aquestes.
El lideratge finalment va canviar de mans en el vuitè revolt de la dotzena volta, quan Bezzecchi va cometre un petit error i es va obrir, cosa que va permetre a M. Márquez liderar la cursa de MotoGP a Misano. No va trigar gaire a caure Bastianini des de la desena posició i, malgrat intentar reincorporar-se, no va poder tornar a pista.
No va ser fàcil per a M. Márquez al davant, ja que Bezzecchi el pressionava en les voltes finals. A. Márquez es mantenia en tercera posició mentre Quartararo baixava de quart a vuitè després de perdre davant Morbidelli, di Giannantonio, Aldeguer i Marini. Tot i això, encara era la primer Yamaha per davant d’Oliveira.
Malgrat la pressió acumulada per Bezzecchi, M. Márquez va aconseguir resistir amb un marge de 0,568 segons per guanyar el Gran Premi de San Marino i acostar-se al setè títol. A. Márquez va ser un tercer per davant de Morbidelli i di Giannantonio, amb Aldeguer sisè per davant de Marini.
Quartararo va ser vuitè per davant d’Oliveira i Binder en el Top 10, amb R. Fernández, Miller, Martín, A. Fernández i la LCR de Somkiat Chantra puntuant dins del Top 15 i Zarco sent l’últim classificat en setzena posició.















