=

Els organitzadors del Rally de Portugal estan duent a terme una investigació per aclarir les circumstàncies d’una bretxa de seguretat que va fer que dues vehicles no autoritzats accedissin a una etapa en viu. Aquest incident va obligar a interrompre la prova a Arganil.

La segona passada per la coneguda etapa d’Arganil va ser aturada en dos moments diferents, després que vehicles no autoritzats entréssin a la pista durant la competició. El primer incident va passar quan Elfyn Evans, pilot de Toyota, es va trobar amb pols al final del tram, causat per un camió de grua que havia entrat a la zona.

El camió va abandonar la pista just en el moment que Evans va arribar, però això va provocar que el líder del campionat perdés temps i li fos atorgat un temps no oficial de recuperació de 4.4 segons. El seu company d’equip, Oliver Solberg, també va relatar una situació similar, on va estar a punt de tenir un incident amb un agent de policia que es trobava a la carretera.

La situació es va complicar quan, poc després, un altre vehicle no autoritzat va entrar a la pista, moment que va ser ràpidament detectat pel pilot de Lancia WRC2, Yohan Rossel.

Evans va manifestar la seva incredulitat davant la situació: “Era una pols molt intensa, i quan al final vaig veure el que passava davant meu, no m’ho podia creure. Encara no sé què ha passat exactament.” Rossel també va compartir la seva sorpresa en trobar-se amb un cotxe durant la competició, mencionant que va veure el pols i, a uns 300 metres més endavant, un vehicle Dacia.

L’organització del Rally de Portugal ha emès un comunicat confirmant que s’està gestionant una investigació completa per entendre les causes d’aquests incidents. “L’etapa d’Arganil 2 va començar avui a les 12:30 PM, amb milers d’espectadors assistint a l’esdeveniment. Tot i que les mesures de seguretat estaven en funcionament, dos vehicles no autoritzats van accedir a la pista. Aquestes situacions posen de manifest la importància de la seguretat en el campionat, i la prioritat dels organitzadors és assegurar la seguretat de tots els implicats”, va concloure el comunicat.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_b44ca56289e7a6867b4f95ca744e35e43222bd0f