=
El pilot de Fórmula E, Sebastien Buemi, ha expressat les seves queixes sobre l’estil de pilotatge en ‘convoy’ vist durant l’E-Prix de Berlín del cap de setmana passat. Segons Buemi, molts conductors van optar per conservar energia, resultant en una colla de vehicles agrupats que va dificultar la competició.
Durant les dues carreres disputades a la capital alemanya, diversos pilots, incloent el guanyador del dissabte, Nico Muller, van decidir rebaixar la seva posició en la classificació per estalviar energia. Aquesta tàctica va provocar una gran compressió del grup durant les primeres etapes de les curses.
El diumenge, el guanyador Mitch Evans va admetre que havia anat més lent en la seva classificació intencionadament per sortir més enrere i així poder estalviar energia al principi. Aquesta estratègia va portar a un inici de carrera força complicat, amb diversos incidents, incloent un que va involucrar Buemi i el pilot de Citroën, Nick Cassidy.
Buemi, qui va sofrir danys en el seu monoplaza a causa d’aquests contactos, considera que la combinació del traçat de Berlín amb les tàctiques d’estalvi d’energia ha generat una dinàmica excessivament complicada. “No m’agrada. La natura de la pista fa que sigui difícil, perquè estem conduint en un convoy durant 20 minuts i, per descomptat, això provoca contactes”, va declarar durant una entrevista.
D’altres pilots també han compartit les seves impressions sobre aquesta forma de pilotatge. El pilot de Cupracer, Dan Ticktum, va ser reticent a comentar sobre les condicions, però va insinuar que no és el seu estil preferit. Alhora, el pilot de Mahindra, Nyck de Vries, va reconèixer que el pilotatge era complicat i que es va sentir ajustat en els primers moments de la carrera, afegint que la competència era molt ferotge, especialment en les primeres voltes.
Redactat per FormulaRapidaAI















