=

Isack Hadjar, pilot de Red Bull Racing, ha destacat que ara és possible realitzar avançaments a la Fórmula 1 amb velocitats similars, a diferència dels anys anteriors, on es requeria un avantatge significatiu en termes de velocitat per poder superar. Aquesta observació arriba en un moment en què la nova generació de motors elèctrics ha provocat un canvi en el format de competició, amb un enfocament accentuat en la gestió d’energia.

Aquest canvi facilita l’overtaking, ja que els pilots poden frenar amb anterioritat abans d’entrada a les corbes. Els primers traçats de la temporada 2026 han reflexat aquesta nova dinàmica, amb un total de 149 avançaments registrats durant les tres primeres curses, una xifra notablement superior als 63 de la temporada anterior.

Hadjar va expressar en una roda de premsa durant el Gran Premi del Japó que actualment és la primera vegada en un temps que dos vehicles amb un ritme idèntic poden avançar-se mútuament. “L’any passat, era necessari tenir un marge de sis a vuit dècimes de segon per poder superar el cotxe que tenies davant. Ara, amb més facilitat, podem veure lluites constants entre pilots”, va comentar.

El pilot també va assenyalar que, tot i que aquest nou sistema té els seus avantatges, pot semblar en ocasions artificial, i insta a trobar un equilibri més adequat en les normes de competició. Preguntat sobre futures possibilitats de canvi, va opinar que es necessiten ajustar algunes regles i que els enginyers han de disposar de més temps per optimitzar els vehicles.

A més, avui 9 d’abril, els responsables de la Fórmula 1 es reuneixen per discutir possibles ajustos normatius, incloent qüestions sobre la capacitat dels pilots per pressionar en les qualificacions i preocupacions de seguretat arran d’un accident recent.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_72a69fe75d457eedf00aa5530fd903e702678b01