=
Elfyn Evans ha viscut un cap de setmana complicat al Safari Rally Kenya, on va haver de retirar-se per primera vegada des de setembre de 2024. El pilot gal del Toyota Gazoo Racing es trobava en una bona posició, ocupant el segon lloc a només 22,6 segons del líder, Oliver Solberg, quan un problema amb la suspensió posterior dreta del seu GR Yaris el va forçar a abandonar durant la primera etapa del dia.
Els danys per la fallida de la suspensió eren massa greus per poder ser reparats. Evans, qui no s’havia retirat d’una competició de la World Rally Championship des de la seva caiguda al Acropolis Rally de Grècia en 2024, havia aconseguit mantenir-se entre els sis primers en les 19 curses posteriors.
Després d’analitzar la situació, Evans va citar un doble punxada que creu que va ser causada per una roca en el nou traçat de l’etapa 12. Va expressar la seva decepció amb els canvis introduïts pels organitzadors, descrivint-los com una “absoluta broma”.
Les seves paraules van ser: “El matí va començar bé i tot anava bé a la segona etapa. Però el nou traçat al final de l’etapa ens va sorprendre. Vam patir una doble punxada i amb prou feines vam poder canviar la roda per començar la següent etapa, però la roca va causar més danys del que pensàvem. En la primera frenada de l’última etapa, la suspensió posterior va cedir”.
A la seva valoració final, Evans va apuntar la importància del seu llarg període sense retirades, però no va poder amagar la seva decepció: “És frustrant, però cal acceptar que són coses que passen i continuar”.
Malgrat el revés, s’espera que Evans pugui continuar competint durant el dia de Super Sunday per intentar aconseguir els 10 punts en joc. Segons les previsions, podrà estar acompanyat pels seus companys d’equip, Oliver Solberg i Sébastien Ogier, qui també van tenir problemes durant la secció de carretera després de l’etapa 13.
Redactat per FormulaRapidaAI














