Fermín Aldeguer ha aconseguit la seva primera victòria a MotoGP al Gran Premi d’Indonèsia, per davant de Pedro Acosta i Álex Márquez
Va ser un altre mal inici des de la pole per a Marco Bezzecchi (Aprilia). En intentar recuperar posicions, va frenar massa tard i va colpejar per darrere la Ducati de Marc Márquez, provocant que tots dos caiguessin. L’incident va ser posat sota investigació.
El lideratge va canviar quan Pedro Acosta (KTM) va prendre el primer lloc per davant de Luca Marini (Honda) i Fermín Aldeguer (Gresini Ducati), amb Álex Rins (Yamaha) quart i Fabio Quartararo sisè, darrere de Raúl Fernández (Trackhouse Aprilia). Joan Mir (Honda) era setè, seguit d’Álex Márquez (Gresini), Brad Binder (KTM) i Franco Morbidelli (VR46 Ducati), completant el Top 10. Jack Miller i Miguel Oliveira (Pramac Yamaha) els seguien, defensant-se de Fabio Di Giannantonio (VR46).
Mir va tornar a caure. Va reincorporar-se, però es va veure obligat a retirar-se. Davant, Aldeguer va avançar Marini per la segona posició i va començar a atrapar Acosta. Quan ho va aconseguir, va aprofitar l’oportunitat per posar-se líder. Acosta va intentar respondre al revolt 1, però va anar-se’n llarg.
El pilot de KTM va perdre terreny i va ser atrapat per Marini i Fernández. Rins es mantenia cinquè, mentre que Quartararo començava a sentir la pressió d’Álex Márquez, que finalment el va avançar per la sisena posició, amb Binder just darrere. Morbidelli era onzè, seguit de Di Giannantonio, Johann Zarco (LCR Honda), Enea Bastianini (Tech3 KTM) i Somkiat Chantra (LCR), que tancava el grup.
Un cop Aldeguer va prendre el lideratge, va obrir un avantatge de més de cinc segons a mitja cursa. Acosta va començar a sentir la pressió de Marini, Fernández, Rins, Márquez i Quartararo per la segona plaça. Marini va aconseguir avançar Acosta un parell de vegades, però el pilot de KTM va recuperar la posició. Fernández va intentar passar Marini, però tots dos es van tocar i van perdre temps.
Marini va caure fins a la vuitena posició, mentre Rins pujava a la tercera per davant de Márquez, Fernández, Quartararo i Binder. Al darrere, Francesco Bagnaia (Ducati) va caure al darrer revolt, i Bastianini es va retirar per problemes mecànics.
Rins va augmentar el ritme i va superar Acosta a la volta 19. Márquez també el va avançar, situant-se tercer i pressionant Rins per aconseguir un doblet per a Gresini. Finalment, Acosta va recuperar el tercer lloc mentre Rins perdia posicions. Binder va passar a quart, seguit de Marini, Fernández, Quartararo, Morbidelli, Di Giannantonio i Rins, que va tancar el Top 10.
Aldeguer va dominar fins al final i va guanyar amb un marge de 8,128 segons sobre Acosta, amb Álex Márquez tercer. Tant Marc Márquez com Bezzecchi van ser traslladats al centre mèdic. Ducati va informar que Marc Márquez pateix una fractura a la clavícula dreta i viatjarà a Madrid per sotmetre’s a proves mèdiques addicionals i decidir el tractament a seguir.















