Amb l’arribada de la Fórmula 1 a les muntanyes estires de l’estirià per al vuitè esdeveniment de la temporada 2026, la pressió sobre els rivals de Ferrari s’ha intensificat. L’equip de Maranello ha realitzat una notable millora aerodinàmica durant el Gran Premi de Barcelona, i ara es prepara per un primer avançament en el motor a Àustria.

El pilot de Mercedes, Lewis Hamilton, es va desfogar amb una victòria important que el va situar a només 41 punts del líder del campionat, Kimi Antonelli, qui va patir problemes de potència a Montmelo. En quart lloc, Charles Leclerc es troba a 40 punts de Hamilton, separant-lo George Russell, l’altre pilot de Mercedes.

L’impacte de la victòria de Hamilton ha portat a l’equip de McLaren a reconèixer que el SF-26 de Ferrari és el “millor xassís” en la graella. Lando Norris ha declarat que si Ferrari disposés d’un motor igual d’eficient que el de Mercedes, podrien dominar la competició.

Actualització de motor per Ferrari

Amb l’expectativa d’aprofitar l’esquema controvertit d’actualització de motors ADUO, Ferrari introduirà la primera de dues actualitzacions de potència a Àustria. Modificacions en la cambra de combustió del V6 permetran incrementar la potència, mentre que ja treballen en un nou disseny de turbocompressor més gran per al període posterior a les vacances d’estiu.

Reaccions dels rivals

Els rivals de Ferrari es mostren cautelosament preocupats per aquesta millora. Russell ha comentat que el Gran Premi de Barcelona va ser un “toc d’atenció” per a Mercedes, amb Ferrari mostrant més velocitat en línia recta. Antonelli, el líder del campionat, també és conscient del ràpid progrés de Ferrari, però creu que McLaren i l’actualitzat Red Bull competeixen amb força.

No obstant això, mentre que McLaren reconeix la potència de Ferrari, Norris i el seu company d’equip, Oscar Piastri, consideren que Mercedes continua sent el punt de referència del campionat.

La tensió del cost i el desenvolupament

Amb el límit pressupostari en vigor, sorgixen preguntes sobre si Ferrari podrà mantenir aquest ritorn continu de millores. Russell ha admès que els seus rivals han sorprès amb el nombre d’actualitzacions que han portat, mentre que Mercedes ha estat més cauta amb el seu pla.

Finalment, Hamilton ha reformat la seva intenció de mantenir la pressió sobre Ferrari en les properes carreres, destacant que els esforços han de ser contínuus i metòdics, dotant així més intensitat a la lluita pel campionat que s’apropa.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_f562ea1570f08666da284413257b38ff281afa3d