=
El circuit de Watkins Glen International viurà canvis significatius aquest cap de setmana, ja que NASCAR ha decidit introduir limitacions noves pel que fa a les àrees de runoff. Els pilots ja no podran avançar amb tanta facilitat a la primera corba durant les sortides i reinicis, gràcies a la construcció d’una nova barrera fisica.
A la sortida de la primera corba, s’instal·laran quatre empaquetaments de pneumàtics. El primer es troba a 11 peus de la pista de competició, el segon a 9 peus, i els dos darrers a 6 peus. Estan distribuïts amb una distància de 180 peus entre ells, i els pilots trobaran més difícil aventurar-se més enllà del corbat de l’exterior.
Pel que fa a la sortida del Carousel, que ara forma part del disseny revisat, s’ha col·locat un empaquetament de pneumàtics lineal. A l’inici d’aquesta secció, es troba a 20 peus de la pista, però s’acosta progressivament fins a només 5 peus. Aquesta àrea va ser escenari d’un accident seriós l’any passat, durant la cursa de NASCAR O’Reilly, que implicà a diversos vehicles i un llarg període de neteja.
La implantació d’aquests nous limitadors és una resposta a incidents recents, on els pilots s’han vist involucrats en col·lisions mentre intentaven retornar a la pista en un espai reduït i amb un guardrail a prop. Malgrat que els empaquetaments de pneumàtics han provocat accidents greus en el passat, la seva configuració en aquesta ocasió ha estat dissenyada per afrontar aquestes preocupacions.
Un aspecte desconegut serà l’impacte que tindran aquests empaquetaments a la sortida de la primera corba i el comportament dels pilots en aquesta zona. S’espera que aquells que sobrepassin aquestes noves limitacions puguin enfrontar sancions, a mesura que s’estigui vigilant més de prop que mai com afronten els seus rivals les corbes.
Redactat per FormulaRapidaAI
















