Aquest cap de setmana el circuit de Sakhir va ser el testimoni de veure com un català tornava a pujar-se a l’esgraó més alt del podi, guanyant Pepe Martí la seva segona cursa a Fórmula 2a l’Sprint del Gran Premi de Bahrain. A Fórmula 3, Mari Boya i Bruno del Pino van sumar els primers punts de l’any a la categoria, amb una gran remuntada del lleidatà.
Fórmula 2: Martí guanya a l’sprint i llença un missatge clar a Red Bull i Helmut Marko
Després de classificar en onzena posició i quedar-se fora de la Pole Position invertida, Pepe Martí afrontava la sprint amb l’obligació de remuntar per lluitar per les posicions d’honor. Només a la sortida va guanyar cinc posicions, situant-se sisè abans de l’entrada del primer Safety Car, provocat per Víctor Martins i Sebastián Montoya. A la represa, el català va marcar un ritme fort per enganxar-se al grup capdavanter. En una maniobra arriscada, va superar l’irlandès Alex Dunne aprofitant els límits de pista, tot i que no va ser sancionat per haver perdut la posició immediatament després.
Amb els pneumàtics degradats, Martí va començar a patir per mantenir el ritme davant de Luke Browning, que finalment el va avançar. No obstant això, un nou Safety Car, provocat per Max Esterson, va canviar el rumb de la cursa. Amb els pneumàtics tous revifats i a falta de només sis voltes, Martí va aprofitar el caos per superar Dunne i Browning, escalant fins a la quarta posició.
A dues voltes del final, amb Richard Verschoor i Dino Beganovic immersos en una intensa lluita, Martí va prendre’ls la cartera fins a avançar a la segona, darrere de Joshua Dürksen. En una última volta decisiva, el sabadellenc va llançar-se per l’exterior amb confiança, superant Dürksen i guanyant així la seva primera cursa de l’any a la Fórmula 2.
L’endemà, a la cursa llarga, Martí tornava a brillar. Des de la sortida, va avançar diverses posicions, col·locant-se vuitè a la primera corba i cinquè només en la segona volta, després de superar tres rivals a la corba quatre. Amb ritme i determinació, va seguir el tren capdavanter, perseguint Alex Dunne i Leonardo Fornaroli, que lideraven la prova.
El català va allargar la seva aturada a boxes fins a l’equador de la cursa, perdent només una posició. Però un Browning molt ràpid amb pneumàtics nous el va superar, deixant Martí cinquè. Tot i això, el de Sabadell no es va rendir: va començar una persecució contra Victor Martins i Fornaroli, amb el podi en ment.
A quatre revolts del final, Martí va aconseguir superar Martins i es va centrar en l’italià Fornaroli, que ocupava la tercera posició. En l’última volta va intentar l’atac definitiu, però el recent campió de la Fórmula 3, defensant-se al límit del reglament, va conservar el podi per només +0.4 segons, deixant Martí en quarta posició.
Aquest gran cap de setmana del protegit de Fernando Alonso li va fer pujar fins a la quarta plaça de la classificació, la qual llueix així:
- 1. Leonardo Fornaroli (Invicta Racing) 26 pts
- 2. Alex Dunne (Rodin Motorsport) 25 pts
- 3. Luke Browning (Hitech TGR) 25 pts
- 4. Pepe Martí (Campos Racing) 23 pts
- 5. Richard Verschoor (MP Motorsport) 21 pts
Fórmula 3: Els catalans Boya i Del Pino sumen els primers punts de l’any

Bruno del Pino va sorprendre divendres a la tarda a la classificació de la Fórmula 3, aconseguint un destacat cinquè millor temps, que el col·locava en una posició ideal per lluitar pels primers punts de la temporada. El barceloní va ser l’únic dels tres pilots catalans en obtenir una classificació competitiva, mentre que Mari Boya, de nou amb feina al davant, només va poder ser 20è. Per la seva banda, Javier Sagrera partiria des de la 15a posició en la graella de sortida.
A la cursa de dissabte, la graella invertida deixava a Del Pino en la 8a plaça, però mai va poder partir des d’aquest lloc, ja que després de ser investigat per un procediment de sortida improcedent, el barceloní va preferir curar-se en salut i va optar per sortir des del Pit Lane, llençant a la brossa la cursa.
A la sortida, ni Sagrera ni Boya van aconseguir remuntar posicions, caient el pilot d’AIX Racing a la 16a posició i el de Campos a la 23a. Això sí, el nebot de Pedro Martínez de la Rosa pujava una posició, fins a la 29a, ja que el campió de la FRECA, Rafael Câmara, es va quedar aturat a la graella de sortida.
Ugo Ugochukwu va provocar el primer Safety Car de la sprint a la volta 4, quan Del Pino estava en ‘mode remuntada’, pujant fins a la 25a posició. Per la seva part, Sagrera continuava escalant posicions, fins a la 14a, al contrari que Boya, que queia a la 27a plaça.
Un nou Safety Car va tornar a aparèixer, ara provocat pel xoc entre Joshua Dufek i Ivan Domingues. Aquest si que va ser aprofitat per tots els catalans, terminant la cursa Sagrera en 12a posició, Boya en la 16a després d’una gran remuntada final i Del Pino 20è.
A la cursa llarga del diumenge, tot i mantenir la cinquena posició a l’arrancada, Bruno del Pino, queia a la vuitena plaça en les primeres corbes. El mateix li va passar a Sagrera, que s’enfonsava en la 19a posició. En canvi, Mari Boya va saber aprofitar els moments inicials per guanyar 5 posicions, fins a la 15a.
Era el català de Campos qui estava protagonitzant una de les remuntades més importants, sent onzè a la meitat de la cursa, a +2.7 d’Alessandro Giusti, qui tancava en aquell moment la zona de punts. Qui estava en problemes ara era Del Pino, que continuava perdent posicions, caient el seu MP Motorsport a la 10a plaça.
Més tard, Boya avançava al barceloní per ficar-se al ‘Top 10’, perseguint a Charlie Wurz i Christian Ho, a qui tenia a menys d’un segon. No va ser fins a la darrera volta que va segellar l’avançament, aprofitant-ho també Del Pino, qui pujava a la novena posició, just darrere de Boya, qui va arribar a la vuitena posició. L’AIX Racing de Javier Sagrera no va ser capaç de donar-li més que una 22a plaça final.
D’aquesta manera, Mari Boya i Bruno del Pino van aconseguir sumar els primers punts de la temporada, en una classificació que llueix així:
- 1. Rafael Câmara (Trident) 56 pts
- 2. Tim Tramnitz (MP Motorsport) 30 pts
- 3. Callum Voisin (Rodin Motorsport) 27 pts
- 4. Noah Strømsted (Trident) 27 pts
- 5. Nikola Tsolov (Campos Racing) 23 pts
- 18. Mari Boya (Campos Racing) 4 pts
- 19. Bruno del Pino (MP Motorsport) 2 pts
- 26. Javier Sagrera (AIX Racing) 0 pts
Següent destinació: Gran Premi de l’Aràbia Saudita
Aquesta setmana, la Fórmula 2 disputa la seva tercera ronda de la temporada al circuit urbà de Jeddah, a l’Aràbia Saudita. Curiosament, va ser en aquest mateix traçat on va començar la mala ratxa de Pepe Martí l’any passat, quan va encadenar cinc caps de setmana consecutius sense sumar cap punt.
Pel que fa a la Fórmula 3, la competició fa una pausa d’un mes i no tornarà a l’acció fins al cap de setmana del 18 de maig, amb motiu del Gran Premi de l’Emília-Romanya.















