Max Verstappen, pilot de Red Bull Racing, ha proposat un canvi radical en la Fórmula 1: substituir els motors híbrids actuals per motors V8 atmosfèrics. En una recent aparició al podcast P1 amb Matt i Tommy, el pilot de quatre títols mundials va expressar les seves idees sobre com millorar la competició i la diversió de les curses.

Verstappen considera que el pes elevat i la dependència de la gestió de bateries dels vehicles moderns són problemes importants que s’han de solucionar. «Canviaria el motor per un V8» va afirmar contundentment durant la conversa. Segons ell, els motors V8 no només proporcionarien un so més emocionant, sinó que també farien els cotxes més lleugers i millorarien la seva maniobrabilitat. «Un bon V8 és molt millor en tots els aspectes, així que la seva conducció seria molt més divertida», va comentar.

A més de la proposta de motor, Verstappen va abordar les actuals restriccions d’avançament que impliquen el sistema de Drag Reduction System (DRS). Creu que és possible eliminar-lo i substituir-lo per un sistema de «empenta a la passada» similar al que s’utilitza a l’IndyCar. Aquesta nova eina, que implicaria una petita bateria elèctrica, proporcionaria als pilots la capacitat de fer maniobres més atrevides en moments crítics de la cursa.

El pilot va explicar que l’idealisme d’un sistema manual d’empenta faria que els pilots tinguessin més control sobre els seus avançaments, en comparació amb el DRS actual, que a vegades pot resultar excessivament poderós en alguns trams de la pista. Verstappen va concloure la seva exposició expressant el seu desig de veure un retrocés cap als motors V8 en el futur, posant d’exemple que, idealment, una combinació de motors V8 i una petita bateria per a l’empenta seria el millor escenari.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_0649230d257de9d9b0e3fb5e2122afd60b60da0e