Max Verstappen va acabar la primera sessió d’entrenament del cap de setmana de Fórmula 1 al GP de Brasil en tercera posició, a poc més de dues dècimes del més ràpid, Lando Norris, que pilotava un McLaren actualitzat amb un nou aleró frontal que servirà com a base per al 2027.
A pesar d’un inici prometedor en termes de velocitat, el pilot de Red Bull no es va sentir del tot satisfet amb la seva conducció a l’RB22 durant la tarda de divendres. A través de la ràdio de l’equip, va expressar una queixa habitual del campió del món en quatre ocasions: una sensació poc satisfactòria durant les reduccions de marxa.
En una conversa amb el seu enginyer de carrera, Tom Hart, Verstappen va manifestar: «Inacceptable, home. Aquestes reduccions de marxa són inacceptables!» Hart torna a fer de substitut de Gianpiero Lambiase, mentre continuen desenvolupant la seva relació de treball.
Tot i que reconeix que pot semblar que es queixa, Verstappen va explicar a Brasil que aquests missatges per ràdio són una manera de mantenir l’equip alerta durant moments crucials del cap de setmana de cursa. «Simplement no estic mai satisfet, perquè crec que sempre es pot millorar», va dir.
Segons Verstappen, la sensació durant les reduccions no es tracta només del canvi de marxa, sinó també de la desestabilització del vehicle, especialment a la part posterior, fet que pot afectar la confiança del pilot i, en conseqüència, el temps de volta. Aquesta és la raó per la qual continua subratllant el problema setmana rere setmana.
En aquesta sessió, Verstappen també va manifestar que la direcció se sentia pesada, la qual cosa indicava un potencial problema amb la direcció assistida. Red Bull va reconèixer que la qüestió es veia reflectida també en les dades, i Verstappen va fer broma durant una visita al pit: «És un entrenament amb aquest sistema de direcció!».
El pilot neerlandès va haver de fer un esforç addicional a causa d’aquest problema. Un dels exemples més extremats el va protagonitzar Lance Stroll, que va mostrar un gir quasi complet en tres corbes consecutives, el que no és habitual en aquests punts del circuit.
Al final de la sessió, Verstappen i Stroll es van trobar en una batalla per una posició en la pràctica de sortides. El pilot de Red Bull havia estat instruït per l’equip a fer la seva sortida pràctica al costat dret de la graella. Stroll volia passar-lo per aconseguir la seva posició, però Verstappen no ho va permetre, tornant a avançar l’Aston Martin abans que Stroll hagués d’acceptar la derrota i fer la seva sortida al costat esquerre, el més brut de la graella.
Un altre aspecte que ha mostrat millora a Mèxic i, fins ara, també a Brasil és la comunicació per ràdio de l’equip. Malgrat les dificultats que Red Bull havia experimentat a Singapur i Austin, Verstappen confirma que s’han fet progressos. «Crec que la ràdio ha millorat molt. A Mèxic també vam estar provant algunes coses. Potser només calen uns petits ajustos. Però l’equip em sentia molt bé», va afirmar.
Amb aquestes millores i el constant esforç per optimitzar el rendiment del cotxe, Verstappen es prepara per afrontar el GP de Brasil amb determinació i confiança.
Redactat per FormulaRapidaAI












