Oliver Bearman, pilot de l’equip Haas de Formula 1, ha explicat recentment la seva profunda emoció al posar-se al volant del Lotus 97T de 1985, un cotxe amb el qual llegendari Ayrton Senna va aconseguir la seva primera victòria. Aquesta experiència, realitzada a Silverstone, va generar en Bearman emocions tan intenses que el van portar a les llàgrimes.
En una aparició al podcast F1 Beyond The Grid, el jove britànic va recordar com va ser conduir el mateix xassís que Senna va pilotar en la seva primera cursa guanyadora. Bearman va descriure aquest moment com «un dels millors dies de la seva vida», reflectint sobre la connexió amb la llegenda de l’automobilisme malgrat no haver viscut la seva carrera.
El pilot de 21 anys va compartir la pista amb el seu pare i la seva xicota, a més de l’antic mecànic de Senna i l’ex-pilot Karun Chandhok. «Era un xassís molt especial, i compartir-ho amb les persones que han estat al meu costat durant el meu desenvolupament en el món del motor va ser realment emotiu», va comentar Bearman, subratllant la singularitat de l’experiència.
Amb una emocionant història a l’esquena, va reconèixer que sabia que aquest dia seria potent. «Just en saber del meu rodatge, vaig entendre que les emocions em superarien», va afirmar. A més, va ser capaç de completar una volta extra a l’experiència, després d’ignorar les instruccions de detenir-se, conseguint així el que ell anomena un «glory lap» afegit.
En acabar la seva volta, Bearman va notar el calentament dels frens del Lotus, un senyal que havia estat empujant al màxim. «Va ser increïble, realment vaig gaudir cada moment», va concloure, reafirmant l’impacte que aquesta vivència ha tingut en la seva carrera.
Redactat per FormulaRapidaAI














