George Russell, pilot de Mercedes, afrontarà una sanció per canvi de motor al pròxim Gran Premi de Fórmula 1 a Singapur, derivada de la seva retirada durant la carrera a Sepang. L’incident va tenir lloc quan Russell es trobava en tercera posició sota el cotxe de seguretat, a només cinc voltes del final, quan va patir una fallada sobtada en la seva unitat de potència.

La necessitat d’un nou motor implica que, a causa de l’ús de quatre unitats durant aquesta temporada 2026, li serà aplicat un total de 10 llocs de sanció. Aquesta penalització posa en risc les seves possibilitats de competir eficaçment, especialment en un circuit com el de Singapur, conegut per la seva dificultat per avançar.

El pilot britànic es troba actualment 84 punts enrere del seu company d’equip, Andrea Kimi Antonelli, qui va demanar una sanció similar al GP de Monza el setembre passat. Antonelli va mostrar una destacada actuació en guanyar el seu GP d’Itàlia després de sortir des de la 19a posició, una gesta que destaca com de complicades seran les condicions per a Russell aquest cap de setmana.

Els problemes de fiabilitat han afectat a l’equip Mercedes durant la temporada, amb altres incidents anteriors que han portat a la retirada de pilots com Antonelli i Russell en curses clau. Així i tot, se sabia que la propera penalització de Russell era qüestió de temps, tot i que l’equip esperava poder diferir-la fins a la cita d’Austin, moments abans que es fes una millora significativa en les seves unitats de potència.

Tant Russell com l’equip han expressat preocupació per la situació actual de les unitats disponibles, i el director adjunt de l’equip, Bradley Lord, va confirmar que la fallada a Sepang complicarà la gestió dels motors per la resta de la temporada. «Estem analitzant la situació per veure quins seran els nostres pròxims passos», va dir Lord, que va fer referència als sensors del motor que van indicar un problema imminent abans de la retirada.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_06df854211d0c6df017c49f6df9ac9c7f1856e65