Maverick Vinales ha afirmat que la seva espatlla està completament recuperada després de la seva tornada al circuit durant el Gran Premi del Japó, celebrat el passat diumenge. El pilot de Red Bull KTM va aconseguir dos punts en acabar en 14a posició, marcat per la seva primera competició completa des del GP d’Alemanya, celebrat al juliol.

Després d’haver patit una lesió a l’espatlla a causa d’un accident l’any anterior, el pilot espanyol sembla optimista sobre la resta de la temporada 2026. Vinales ha mencionat que l’espatlla ja no és un problema, tot i que reconeix que li falta força, un aspecte que només es podrà millorar muntat a la moto.

«La meva sensació és que l’espatlla està curada. Només necessita més càrrega cada vegada per seguir desenvolupant-se», va comentar Vinales. Ha admès que, malgrat no estar en plena forma física, la seva capacitat per aconseguir punts el va sorprendre, ja que va esperar lluitar molt més durant la cursa, especialment amb els braços, que van patir un desgast considerable. «Durant la cursa, especialment els avantbraços es van cansar molt», va reconèixer.

El pilot de 31 anys creu que el pròxim Gran Premi de Mandalika serà una cursa més amable amb el seu cos, malgrat les altes temperatures que es poden esperar a Lombok. «Mandalika hauria de ser més fàcil, perquè no hi ha frens molt intensos», va dir Vinales, que ara se sent més còmode amb les maniobres de canvi de direcció, en comparació a l’any anterior.

Tot i l’eufòria per la seva recuperació, Vinales continua expressant frustració envers l’equip KTM, que no li ha garantit un lloc a la graella de MotoGP per a la pròxima temporada.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_d21eac5d8cf5352d057fd052ef538070978a08cc