En el recent Gran Premi dels Estats Units, McLaren va instaurar una ordre d’equip que va permetre a Oscar Piastri cedir el seu lloc a Lando Norris. Aquesta decisió, explicada pel director de l’equip Andrea Stella, busca optimitzar el rendiment del seu pilot més ràpid en una pista on Norris destaca.

Ambdós pilots van ocupar la quarta fila de la graella a l’Circuit de les Amèriques, un resultat que no els va permetre competir amb els principals equips com Mercedes, Red Bull i Ferrari. En les primeres set voltes, Piastri va perdre un segon de mitjana per volta respecte al lideratge de Kimi Antonelli, mostrant dificultats per mantenir el ritme dels seus rivals, incloent un George Russell que li va treure dues dècimes per volta.

Norris va expressar la seva frustració per estar “retenint-se” darrere seu, la qual cosa va portar McLaren a demanar a Piastri que deixés passar el seu company. Aquesta acció es va materialitzar a la corba 1, en la vuitena volta, permetent a Norris allunyar-se ràpidament per quatre segons en set voltes.

Segons Stella, la decisió va ser estratègica, ja que es va observar que Norris era més ràpid durant el cap de setmana de competició. “El traçat beneficia Lando i Oscar s’enfronta a més dificultats aquí”, va comentar. La capacitat d’adaptació de Norris al cotxe, especialment en condicions de pista canviants, va ser clau per aquesta decisió.

Estrategia del GP

McLaren va optar per una estratègia de parada única durant la cursa, amb l’objectiu de competir de manera més efectiva contra Ferrari i Verstappen, que realitzaven dues parades. Norris va conservar la segona posició fins a la volta 46, moment en què va ser superat pels pilots del podi, tot i que va aconseguir finalment la cinquena plaça. Piastri va tancar la prova en setena posició, superant també a Russell.

Stella va assegurar que la selecció de pneumàtics durs va ser un encert en les condicions que es presentaven, i que l’estratègia d’una parada permetia aprofitar possibles oportunitats, tot i que la falta d’un safety car va limitar les opcions de tant Norris com Piastri. No obstant això, McLaren continua treballant per millorar el seu rendiment a les qualificacions i buscar la tornada a la lluita per les victòries en el futur.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_f399b1e2a449e9fd28970727a4123db0494cbd93