El pilot australià Senna Agius s’uneix a l’equip de Tech3 KTM en la seva formació de MotoGP per a la temporada 2027, juntament amb Luca Marini. Aquest fitxatge s’ha confirmat després de les especulacions i s’emmarca en la visió del nou director de l’equip, Guenther Steiner.

La contractació d’Agius també s’ha vist com una necessitat, degut a la retirada de Jack Miller cap al campionat de Superbikes i l’arribada de la icònica Grand Prix d’Adelaida que demanda la presència d’un pilot australià a la graella.

Agius, de només 20 anys, ha destacat a Moto2 amb diverses victòries i podis, consolidant-se com un dels joves talents més prometedors de la categoria. La seva ascensió va començar quan va aconseguir el segon lloc al campionat europeu de Moto2 el 2022, abans de guanyar el títol l’any següent.

Després de fer el salt al campionat del món de Moto2 el 2024, va aconseguir un podi durant la seva temporada debut. Actualment, lluita per un lloc entre els tres primers del campionat de 2026, un pas que li obre la porta per complir el seu somni de competir al més alt nivell.

La incorporació d’Agius completa la formació del 2027 de Tech3, que busca combinar l’experiència de Marini amb el talent emergent d’Agius, a mesura que l’equip s’adapta a una nova era de MotoGP amb regulacions i maquinària renovades.

Agius ha expressat la seva satisfacció per aquest fitxatge, reconeixent els anys de treball dur i agraïnt a Steiner i a l’equip Tech3 per haver cregut en ell. El jove pilot està preparat per afrontar els reptes de MotoGP, desitjant aprendre i donar el millor de si mateix dins l’equip.

Steiner ha comentat que confien en les qualitats d’Agius per fer un gran salt a MotoGP, destacant la seva velocitat i maduresa a Moto2. En un moment en què s’està construint un equip per a una nova era, creuen que Agius és una part important d’aquest futur.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_57f9cd1847281ddc641afd30a3dacbf7fb1295b5