El campió defensament i quatre vegades campió de la IndyCar, Alex Palou, va començar des de la pole en el Freedom 250 Grand Prix, però el moment en què va prendre la bandera verda — on la va onejar el president Donald Trump — va ser l’única ocasió en què el pilot espanyol va estar al capdavant.
Els problemes de Palou van començar durant la seva primera aturada als pits a la volta 36 de 147, quan va xocar amb un pneumàtic dret posterior de l’equip Rahal Letterman Lanigan Racing del novell Mick Schumacher. El control de carrera va sancionar Palou amb una penalització de pas pels pits, enviant-lo cap a la part posterior del pilotatge. A més, la seva següent parada es va retardar per un problema a l’hora d’instal·lar el pneumàtic esquerre frontal, cosa que el va fer caure una volta.
Conforme avançava la cursa, va xocar amb el mur, la qual cosa va causar danys lleus a la suspensió que va intentar suportar fins que es va espinjar a la volta 122 a la corba 3. L’incident final el va fer tornar arrossegant el seu Honda #10 als pits per a reparacions extenses.
Al final, Palou va acabar emportant-se 20a posició, tres voltes enrere — és el seu tercer acabament fora del top 10 aquesta temporada.
“Podríem haver fet moltes coses diferents,” va dir Palou, de 29 anys. “Vull dir, fa mal, home. Fa mal. Va ser una d’aquelles curses en què realment volia fer-ho molt bé. Volia guanyar, així que fa molt mal haver tingut un dia tan dolent. Però està bé. Passa. Almenys estic una mica content que tot hagi passat en un sol dia en comptes de dispersar-ho durant diverses curses.”
“Però sí, hem tingut alguns problemes als pits, un que és culpa meva i un altre que estava fora del meu control, i alguna cosa a la pista que després em va fer xocar una mica amb el mur i 20 voltes després el link de la direcció darrere es va trencar, per això vam espinjar.”
A més, per si no fos prou, la seva avantatge en el campionat va patir un gran dany amb el seu rival, Kyle Kirkwood, qui va començar al seu costat a la primera fila i el va passar a la corba 3 per acabar dominant la carrera, liderant 128 voltes i emportant-se la victòria. Així, l’avantatge de Palou, que era de 133 punts respecte a Kirkwood abans del cap de setmana, es va reduir a 91 punts amb tres curses per davant.
“Així que sí, no va ser un bon dia, però està bé. Passa.”
Redactat per FormulaRapidaAI











