La categoria de MotoGP ha implementat dues regles significatives de forma immediata. A partir d’ara, queden prohibits els dispositius holeshot davanters, mentre que la distància entre pilots a la graella s’ampliarà a partir del proper Gran Premi d’Alemanya.
Recentment, durant el Gran Premi de Txèquia, es va estar discutint la possibilitat d’aquest ban després de diferents proves realitzades en els entrenaments, amb opinions diverses entre els pilots. Originalment, es pretenia prohibir tant els dispositius holeshot davanters com els posteriors a partir del 2027, però la decisió s’ha avançat per als dispositius davanters.
Així doncs, només els dispositius holeshot posteriors seran permets durant la resta de la temporada a partir del Gran Premi dels Països Baixos. La preocupació envers els dispositius holeshot davanters prové del seu requeriment d’un frenat intens per desconectar-los en el moment d’abordar la primera corba, així com el seu cost elevat sense aportar un valor addicional a les curses.
A més, la modificació del disseny de la graella implica que la distància entre pilots passarà de tres a quatre metres, cosa que significa que cada fila estarà separada per dotze metres en comptes de nou. Aquesta mesura pretén abordar les recents preocupacions de seguretat en els moments de sortida.
Per acabar, la Comissió del Gran Premi ha confirmat una limitació de sis pilots per fabricant a partir de 2028, la qual cosa implica que un fabricant podrà subministrar un equip de fàbrica i dos equips clients. Aquesta norma ja s’està aplicant actualment, amb Ducati subministrant a tres equips.
Redactat per FormulaRapidaAI
















