El Gran Premi de Singapur ha deixat a Mercedes amb més preguntes que respostes després de provar les seves últimes actualitzacions aerodinàmiques que, sorprenentment, no han donat els resultats esperats. Els enginyers de l’equip s’han mostrat desconcertats davant la superioritat del model anterior, que ha acabat en una millor posició que les noves millores.
A la qualificació del divendres, George Russell va aconseguir una impressiva posició de sortida en la primera fila, utilitzant la versió anterior del seu cotxe. Per contra, el seu company d’equip, Andrea Kimi Antonelli, va patir per adaptar-se a les noves especificacions, acabant setè després de mostrar problemes de balanceig.
Andrew Shovlin, director d’enginyeria a la Mercedes AMG Petronas F1 Team, va confessar la seva preocupació pel rendiment deficient de les noves actualitzacions. «Implementar les millores no ha estat senzill i la pista de Singapur no facilita aquest tipus de proves», assegurà Shovlin. La inquietud creix amb la constatació que les actualitzacions no han proporcionat l’impuls necessari per lluitar per la victòria en el campionat del 2026.
A pesar de l’excel·lent actuació de Russell, l’equip no ha pogut celebrar-ho. L’eficàcia del model antic indica que la correlació amb el túnel de vent podria ser defectuosa, fet que afecta seriosament les esperances de l’equip en la competició. «Això ens ha deixat pensant en les causes que impedeixen que les actualitzacions aportin el rendiment necessari», va afegir Shovlin.
El repte és encara més gran, ja que les estrictes regulacions de parc tancat impedeixen fer canvis mecànics importants abans de la cursa. Així doncs, els enginyers de Mercedes hauran de confiar en petits ajustos per millorar la situació i esperar que la situació millori per a la qualificació principal.
Shovlin va concloure afirmant que continuaran treballant per identificar els problemes i millorar la configuració del cotxe d’Antonelli. «Tenim abundant informació a les mans, i esperem poder avançar per a la següent ronda de qualificacions», va dir.
Redactat per FormulaRapidaAI












