Max Verstappen farà la seva esperada primera aparició al GT World Challenge Europe (GTWCE) aquest cap de setmana a l’Autòdrom Internacional do Algarve. El pilot de Fórmula 1 assumirà el control del seu vehicle juntament amb dos companys del seu equip Verstappen Racing, Chris Lulham i Ben Barnicoat, ja que els conductors habituals, Daniel Juncadella i Jules Gounon, competeixen en una cursa del World Endurance Championship (WEC) que s’ha reprogramat a Barcelona.
Serà la primera vegada que Verstappen competirà en un cotxe de la classe GT3 des de les 24 hores de Nurburgring de 2026, a més del seu debut en aquest campionat. La cursa de tres hores a Portimao se celebrarà en un moment en què el títol ja ha estat decidit a favor de Maro Engel, Lucas Auer i Luca Stolz, que lideren la classificació amb l’intrèpid #48 Winward Mercedes-AMG, conegut com ‘Mamba’.
La competició es focalitzarà en l’actuació de Verstappen, que és esperada amb gran expectació, atès que la seva presència atraurà una gran quantitat d’atenció mediàtica. A més, serà interessant veure’l compartir la graella amb una llegenda de MotoGP, Valentino Rossi, que competeix amb el seu BMW M4 GT3 número 46.
Recorregut i horaris de la cursa
El GTWCE torna a Portimao per primera vegada des de 2015, després d’haver acollit dues curses de sprint anteriorment. Aquesta cursa, que es correrà a la llum del capvespre, promet una ambientació única i atractiva. El programa de suport inclou el GT2 European Series, el McLaren Trophy Europe i el GT4 European Series, que també competiran diumenge després de la cursa principal.
Horari del GTWCE a Portimao
Divendres, 16 d’octubre:
FP1: 08:45 – 10:15 (hora local)
FP2: 12:45 – 14:15 (hora local)
Qualificació: 17:55 – 19:05 (hora local)
Dissabte, 17 d’octubre:
Cursa: 17:00 – 20:00 (hora local)
Condicions meteorològiques i detalls del circuit
El clima a la regió és càlid amb temperatures que superaran els 20 graus durant els dies de competició, un factor que contribuirà a unes condicions òptimes durant la cursa. No s’esperen pluges, així que el sol és probable que brilli durant l’esdeveniment.
El Autodromo Internacional do Algarve és un circuit permanent amb una longitud de 4,635 km i 15 corbes. Va obrir el 2008 i ha acollit el GTWCE des de 2014. Amb el registre de volta en GTWCE de 1:42.589 establert per Tomas Enge el 2014, els pilots competiran per superar aquests temps durant les seves voltes.
Redactat per FormulaRapidaAI










