El pilot Pedro Acosta ha destacat en el trànsit inicial del Gran Premi d’Àustria, generant expectatives sobre la possibilitat que KTM pugui acabar amb una sequera de victòries que ja dura quatre anys en MotoGP. La moto RC16 ha mostrat un rendiment notable en el traçat del Red Bull Ring, un circuit on l’equip basa les seves esperances gràcies a la seva peculiar configuració.
En el primer dia dels entrenaments, Acosta va liderar les dues sessions, acabant amb un temps 0.127 segons davant del pilot de Gresini, Fermin Aldeguer, mentre que l’aprilista Ai Ogura quedava tercer. Els bons resultats d’Acosta contrasten amb els de Brad Binder, qui, malgrat les dificultats en les quals ha estat immers durant la temporada, ha aconseguit entrar directament en la Q2 amb el setè millor temps.
La fi dels problemes de fiabilitat que van afectar KTM a la primera meitat de la temporada ha permès a l’equip aprofitar les característiques del Red Bull Ring, amb llargs rectes i un traçat que faciliten la maniobrabilitat de la RC16, especialment en frenar.
pneumàtics específics per a Àustria
Un dels aspectes que ha contribuït a l’avantatge de KTM aquest any és l’ús de pneumàtics Michelin amb una carcassa posterior reforçada, dissenyats per circuits amb alt càrrec, com Buriram i el Red Bull Ring. Acosta va guanyar la seva primera cursa de sprint amb aquesta configuració, i ara torna a mostrar un bon ritme ara que s’han reintroduït aquests pneumàtics a Àustria.
Binder ha expressat que aquest pneumàtic ajuda a la moto a no forçar tant la part davantera, la qual cosa li proporciona més confiança al moment de conduir. Afegeix que amb menys adherència al circuit que l’any anterior, la nova configuració de KTM s’adapta millor a les condicions actuals.
Col·laboració entre pilots
A més, Acosta i Binder tenen l’oportunitat d’aprendre l’un de l’altre, ja que ambdós pilot tenen fortaleses en diferents seccions del circuit. Acosta ha estat el més ràpid en el darrer sector, mentre que Binder ha destacat en el tercer, la qual cosa augmenta les expectatives d’un possible intercanvi d’estratègies i millores al llarg del cap de setmana.
Amb el Red Bull Ring com un terreny favorable per a KTM, les esperances estan altes, tenint en compte la presència de representants de la companyia mare, Bajaj Auto, que afegeix encara més significat a aquesta competició. Acosta, no obstant això, restà cautelós sobre les seves possibilitats de victòria, advertint que queda moltes millores per a fer abans de la cursa dominical.
Amb el record d’haver guanyat aquí a l’any 2021, KTM espera trencar la seva sequera de victòries, un objectiu que, sense dubte, il·lusiona tant a l’equip com als aficionats.
Redactat per FormulaRapidaAI











