El Haas F1 Team ha pres la inesperada decisió de substituir Esteban Ocon pel pilot reserva Ryo Hirakawa durant la resta del cap de setmana del Gran Premi de Mèxic.

Hirakawa s’uneix a Oliver Bearman com a company d’equip per a l’última sessió d’entrenament, la qualificació i la cursa de diumenge, després d’haver debutat amb el VF-26 en la sessió d’entrenament de divendres.

En la segona sessió d’entrenament, Ocon va acabat en la 13a posició, però el seu comportament conflictiu amb l’enginyer de cursa, Laura Mueller, va aixecar polèmica, generant debat sobre l’estratègia de pneumàtics a seguir.

Un comunicat de Haas va informar: “Ryo Hirakawa substituirà Esteban Ocon durant el cap de setmana del Gran Premi de la Ciutat de Mèxic. Hirakawa va participar en FP1, acabant en la 15a posició, i passarà a col·laborar amb Bearman en els entrenaments finals i la cursa de 71 voltes.”

A més, el comunicat va subratllar que la decisió no s’ha pres per motius de salut, sense oferir més detalls sobre les circumstàncies de la substitució.

Hirakawa, que debuta a la Fórmula 1 amb 32 anys, té un currículum impressionant, incloent el títol de campió del Super GT al 2017 i dues victòries al Campionat Mundial d’Endurance amb Toyota.

Amb la seva incorporació a Haas, el japonès s’havia posicionat com un candidat potent per a una plaça a la Fórmula 1 a partir del 2027, després d’haver realitzat set sessions d’entrenament al llarg de la temporada.

D’altra banda, Ocon, qui es preveu que sigui substituït per Rafael Camara, es troba en una situació similar a la que va afrontar al 2024 amb l’Alpine, quan va ser reemplaçat per Jack Doohan en la cursa final d’aquell any.

Aquest nou canvi posa en relleu la dificultat del pilot francès per trobar estabilitat des de la seva arribada a Haas el 2025, on ha estat superat constantment per Bearman.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_7f2628451218043706fe8a2b5e77d21b0de74630