Kimi Antonelli ha aconseguit una altra victòria destacada al Gran Premi dels Estats Units, celebrat al Circuit de les Amèriques d’Austin. Amb aquesta victòria, el pilot de Mercedes continua el seu camí cap a un títol de Fórmula 1 que es presenta com a inevitable, tot i que encara no ha estat matemàticament assegurat.
Partint des de la pole, Antonelli va resistir les ofensives de Charles Leclerc, pilot de Ferrari, i Max Verstappen de Red Bull, mantenint-se ferm en l’estratègia del seu equip. La seva carrera, marcada per una única parada als boxes, el va portar a aconseguir la seva novena victòria del campionat 2026, i ara se situa com un dels favorits per convertir-se en el campió més jove de la història de la F1 en el Gran Premi de Mèxic de la setmana vinent.
Al llarg de les 56 voltes programades, Antonelli va començar amb un lideratge sòlid, mentre que Verstappen patia un mal inici que va permetre a Leclerc avançar-lo. El francès, després de superar Isack Hadjar, va fer una maniobra arriscada i va aconseguir passar Verstappen quan tots dos pilotaven en ritmes molt diferents.
Lewis Hamilton també va mostrar la seva rapidesa, superant Hadjar amb pneumàtics tous, però va ser penalitzat amb cinc segons per sortir-se de pista en les primeres voltes. En un moment en què els pilots van començar a establir les seves estratègies, Oscar Piastri va ser instruït per permetre l’avanç de Lando Norris, qui venia amb un ritme més ràpid.
Antonelli, que liderava amb tres segons d’avantatge respecte a Verstappen, no va caure en l’estratègia de Red Bull, que va optar per un segon set de pneumàtics tous a la volta 14. La decisió de Mercedes de mantenir Antonelli en pista va mostrar la seva confiança en la seva estratègia de parada única. Tot i que Hamilton i els dos McLarens van fer la seva parada en una mateixa volta, Antonelli va optar per fer una transició de mitjans a durs a la volta 25, evitant així els pneumàtics tous.
Al voltant de la volta 32, Verstappen va començar a patir problemes amb el fre del motor, la qual cosa li va obligar a fer una altra parada, deixant-lo en cinquena posició a 18 segons del líder. En els darrers tercis de la carrera, tant Leclerc com Hamilton van avançar a Verstappen, aconseguint una frescor que va facilitar el seu avançament.
Antonelli va mantenir el seu lideratge fins a la victòria final sense grans amenaces, creuant la meta amb 13 segons d’avantatge sobre Leclerc. Verstappen va acabar tercer, a 17 segons del vencedor. A més, Hamilton va aconseguir la quarta posició, mantenint així el seu interès en el títol fins al final de la següent cursa.
Isack Hadjar va finalitzar en sisena posició, seguit d’Oscar Piastri, que va defensar-se d’un atac de George Russell. Amb aquesta carrera, Antonelli queda a només dos punts de segellar el títol al pròxim Gran Premi a Mèxic, on podria establir un nou rècord com el campió més jove de la Fórmula 1.
En un altre ordre de coses, el pilot de Haas, Oliver Bearman, va haver de retirar-se a causa de danys en el cotxe a conseqüència d’una col·lisió en la primera volta, i Valtteri Bottas de Cadillac també va haver de dir adeu a la cursa per problemes de motor. Aquesta carrera també va estar marcada per un breu període de Virtual Safety Car a causa de diverses retirades.
Redactat per FormulaRapidaAI












