Esteban Ocon ha compartit la seva experiència durant la temporada 2019 de Fórmula 1, un any marcat per la seva presència com a pilot de reserva de Mercedes. Aquest temps fora de les pistes va ser un dels moments més complicats de la seva carrera, després d’una sèrie de girs inesperats en la seva trajectòria professional.

Al juliol de 2018, Ocon va viure un moment àlgid, liderant la classificació dels pilots en el seu segon any complet a la F1, però les negociacions amb Renault i McLaren van complicar la seva situació. En una entrevista amb Autosport, va comentar: “Va ser difícil”, reflectint sobre els desafiaments que va afrontar aquell any.

Inicialment, Ocon era considerat com a potencial substitut de Valtteri Bottas, però Mercedes va optar per renovar el contracte del finlandès. De fet, el francès va fer proves de seients amb McLaren, però Renault va aconseguir assegurar la seva contractació, només per acabar escollint a Daniel Ricciardo més tard.

Així, Ocon va acabar com a pilot de reserva, amb un any ple de frustracions. Va manifestar que: “Era un any dur. No estava content, per descomptat, de ser on estava. Vaig desenvolupar un cotxe durant la nit i feia la feina de dos pilots de reserva jo sol”. Malgrat les seves limitades oportunitats de prova amb Mercedes, el seu compromís va ser evident.

Ocon també va parlar de com va sentir l’impacte emocional de no poder pilotar un cotxe guanyador. “Vaig tornar al cotxe de lloguer i vaig plorar”, va recordar. La seva esperança era mantenir-se actiu i preparar-se per un eventual retorn a la competició.

Finalment, Ocon va trobar la seva oportunitat amb Renault, un pas que li va portar a la seva primera victòria a la F1 a Hungria. No obstant això, l’ascens de George Russell ha limitat les seves opcions de tornar a pilotar un Mercedes en el futur.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_fbd7f970efa7f8d7ea206ea238e22cdfbce9890c