El Campionat del Món de Ral·lis viurà canvis significatius aquesta temporada. La FIA i WRC Promoter han anunciat que el Ral·li de l’Aràbia Saudita, que estava previst del 12 al 15 de novembre, queda exclòs del calendari per raons de volatilitat geopolítica i complicacions logístiques. En el seu lloc, el Ral·li de Sardenya assumirà el paper d’última prova de la temporada entre l’1 i el 4 d’octubre.

Aquesta decisió no ha estat precipitada; durant mesos, les autoritats han buscat solucions per mantenir la cita de Jiddah. No obstant això, la inseguretat a la regió ha dificultat l’organització i el transport dels equips, tal com ha reconegut el president de la FIA, Mohammed Ben Sulayem. Ell ha expressat que aquestes decisions són complicades a causa de l’esforç realitzat en la preparació de l’esdeveniment.

Tot i la cancel·lació del ral·li a Aràbia Saudita, aquest es reclassificarà i es durà a terme com un esdeveniment del Campionat de Ral·lis de l’Orient Mitjà (MERC). El príncep Khalid, president de la SAMF, ha assegurat que el compromís de l’Aràbia Saudita amb el WRC continua intacte, donant suport a la idea d’un possible retorn en el futur.

Una Sardenya que decidirà el campionat

Amb la pèrdua del ral·li saudita, el focus del campionat se centra ara en Sardenya, un escenari exigent amb les seves especials dures que posen a prova els pneumàtics i els pilots. Actualment, els líders del campionat es troben separats per només 17 punts, fet que converteix aquesta prova en un moment crucial per determinar el vencedor del 2026.

Des de la perspectiva de WRC Promoter, Éric Boullier ha declarat que la renúncia a Aràbia Saudita és una decisió circumstancial i ha situat el 2027 com a objectiu per al retorn d’aquesta prova al calendari del WRC. Ben Sulayem també ha destacat la importància de continuar treballant amb els socis saudites per assegurar un futur per al ral·li en el campionat.

Gestió i estratègia qüestionables

Malgrat les declaracions oficials, la gestió d’aquesta cancel·lació ha suscitat crítiques, ja que l’anunci ha arribat amb només quinze dies d’antelació respecte a la penúltima cita del calendari. Això ha generat inconvenients per a equips, pilots i patrocinadors, que han estat planificant la seva participació amb la vista a Aràbia Saudita.

La incertesa geopolítica no és un fenomen nou i hauria d’haver estat considerada abans. Aquesta situació afecta especialment la categoria WRC2, on alguns pilots estaven considerant incloure el ral·li saudita en la seva selecció d’esdeveniments, i ara es troben amb un canvi inesperat sense temps per adaptar les seves estratègies.

SourceID: SRC_e99fb2a32db2d0fb2d2a4408127ac2e9147b2f2b