=
Doriane Pin, la campiona de la F1 Academy de 2025, ha compartit les seves impressions després del seu primer test amb un cotxe de Fórmula 1 de Mercedes, realitzat a Silverstone. La pilot francesa ha destacat les diferències significatives entre aquest monoplaces i els vehicles que havia conduït anteriorment, com ara els cotxes de la F1 Academy, equiparables a la Fórmula 4, així com el Ferrari 488 GTE del Ferrari Challenge Europe.
Pin ha aconseguit dues fites en aquest test: va ser la primera campiona d’una sèrie de carreres femenina a participar en un test de F1 i la primera dona en conduir un cotxe F1 de Mercedes. Després de la seva victòria al campionat, va ser promoguda a pilot de desenvolupament de l’equip de Brackley.
“Va ser un dia increïble, sincerament un dels millors de la meva vida. Conduir un cotxe de Fórmula 1 no és quelcom que passi molt sovint”, ha comentat durant el programa radiofònic. “Em sento molt afortunada d’haver tingut aquesta oportunitat. Vaig treballar estretament amb l’equip durant el dia, millorant contínuament i gaudint d’aquest cotxe magnífic al voltant de Silverstone”.
Pin va expressar que l’experiència de conduir un F1 és totalment única: “No hi ha res comparable a la Fórmula 1. He conduït en LMP2, amb velocitats que superen els 300 km/h, però la frenada, la downforce combinada i la velocitat en si són d’un altre món comparat amb el que he pogut experimentar fins ara.”
La pilot també va mencionar que la preparació per al test va ser fonamental per aconseguir un bon rendiment, sentint-se còmoda a bord del monoplaces. “Vaig tenir moltes sorpreses, tot i que ens havíem preparat força bé”, ha conclòs Pin, destacant el seu treball previ amb els enginyers i l’equip, que li va permetre gaudir plenament de l’experiència.”
Redactat per FormulaRapidaAI
















