El pilot espanyol Alex Marquez, del Gresini Racing, ha compartit la seva perspectiva sobre una caiguda curiosa que va interrompre la sessió de pràctiques del divendres a la Gran Premi d’Àustria.
Marquez havia completat la primera corba del circuit de Spielberg amb la seva Ducati en posició vertical quan va perdre el control després d’un petit wheeling, caient pesadament a terra. L’incident va tenir lloc a poc menys de quinze minuts per al final de la sessió, provocant una bandera vermella que va limitar el temps d’acció a menys de dotze minuts una vegada es va reanudar la competició.
Tot i l’accident, Marquez va aconseguir tornar a la pista amb la seva moto de reserva i va registrar un temps entre els deu millors. En reflexionar sobre la caiguda, va assenyalar que un problema amb els frens va ser la causa principal.
«Els frens aquí sempre estan força al límit i de vegades, sabeu, es bloquegen una mica. En aquell moment estaven una mica bloquejats. Era la primera volta llarga de la sessió i aquí hi ha molts wheeling. Quan la roda frontal torna a tocar el terra, tot ha de ser perfecte per evitar una caiguda. En aquell moment, els frens tenien un petit problema estrany», va explicar.
Marquez, que no va patir lesions, va reconèixer que la caiguda no és agradable, ja que no és esperada i el cos no està preparat per a això. Tot i l’incident, va restar importància, afirmant que «tot està bé».
A més d’aquest estrany succés, Marquez va tenir una altra dificultat durant la sessió matutina, quan un dels seus panells laterals va perdre’s, forçant-lo a sortir de la pista. «Sí, vaig provar algunes modificacions diferents, però també, sabeu, vaig tenir aquell problema amb el panell a FP1 que va ser el principal problema per a nosaltres i no vaig poder fer les comparacions tècniques», va comentar.
Tot i les dificultats, Marquez ha demostrat ser un pilot resilent, i passat l’escenari complicat de divendres, es mostra optimista per la resta del cap de setmana: «No es tracta de com comença el cap de setmana, sinó de com acaba. Així que intentarem revertir la situació».
Redactat per FormulaRapidaAI




