Després de l’anunci de la retirada de Dacia del Dakar Rally, la companyia britànica Prodrive s’ha posat a treballar per trobar nous fabricants amb els quals col·laborar en la pròxima edició del rally, prevista per al 2027.

Dacia, marca del grup Renault, va comunicar que posa fi a la seva participació en competicions de rallys de tot terreny al final d’aquesta temporada, just després de guanyar la quarant vuitena edició del Dakar amb el pilot Nasser Al-Attiyah.

Aquesta decisió ha suposat un gir inesperat per a Prodrive, que ha gestionat l’esforç de competició de Dacia des de l’inici del projecte. L’empresa busca ara el seu pròxim soci per seguir competint en el campionat mundial de raid.

El director de Prodrive, David Richards, va confirmar que actualment estan en negociacions amb dos o tres fabricants per explorar la possibilitat de col·laborar en el futur. “Estem revisant un pla a llarg termini i busquem una alternativa per a Dacia tant a curt com a llarg termini”, va declarar Richards.

Prodrive considera que les adaptacions del model actual, el Sandrider, podrien ser adequades per a altres fabricants, permetent un temps d’adaptació reduït per als nous entrants. Richards va indicat que l’automòbil actual pot ser modificat mínimament per satisfer les necessitats de qualsevol marca interessada a participar a Dakar.

Amb el suport de pilots reconeguts com Al-Attiyah i el legendari Sébastien Loeb, la continuïtat del projecte de Prodrive es bàsiques per a la seva estratègia futura, tant en competició com en desenvolupament tecnològic.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_6d41db65c51d6e30600ebe0421708499dcba613b