El cap de setmana arriba amb una doble cita de motorsport que presentarà un repte especial per a sis pilots, que hauran de gestionar els seus compromisos entre el Campionat Mundial d’Endurance (WEC) i el GT World Challenge Europe. Aquesta situació sorgeix a causa d’un inesperat xoc entre les dues sèries.

La SRO Motorsports Group ha decidit avançar la cursa de tres hores a Portimao, que representa la ronda final de la temporada 2026 de l’Endurance Cup, per a dissabte a la tarda. Aquesta decisió permetrà als pilots clau que també competeixen al WEC viatjar entre Espanya i Portugal, tenint en compte que les carreres pel títol s’estaven mantenint obertes.

Les alineacions d’equips i els fabricants van adaptar les seves estratègies en funció de les classificacions del campionat, seguint les indicacions del seu director, Stephane Ratel. A més, es va demanar una modificació del programa al Circuit de Barcelona-Catalunya per prioritzar les livrees de LMGT3 abans de fer pas als Hypercars.

Els pilots de la categoria LMGT3 que competiran a Portimao inclouen Mattia Drudi, qui defensarà els colors del Heart of Racing amb un Aston Martin Vantage LMGT3. A més, teixirà el seu compromís amb el Comtoyou Racing al GT World Challenge amb un altre model Vantage, on compartirà volants amb Ross Gunn i Nicki Thiim.

L’equip Garage 59 tindrà també un cap de setmana mogut. Els pilots Thomas Fleming i Benjamin Goethe competiran en els seus respectius McLaren 720S, abans de viatjar a Portugal per competir en la cursa.

Altres pilots com Darren Leung de BMW, s’hauran de desplaçar entre el seu M4 LMGT3 del WEC i el seu vehicle de Paradine Competition al GTWCE. Peter Dempsey realitzarà un canvi de vehicle, competint amb un Corvette a Barcelona i un Porsche a Portimao.

Un altre nom destacat és el de Rui Andrade, qui competirà al WEC amb Iron Lynx-Mercedes i pilotarà un AMG GT3 amb Motopark a Portimao.

Finalment, la reconfiguració de les alineacions s’ha dut a terme sense complicacions addicionals. Pilots com Max Verstappen i Maxime Martin es mantindran en les seves respectives competicions, mentre que se seguirà donant suport als equips i als pilots que transladen els seus compromisos.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_05f14fbbe50ac402e7622ced8ebd541dc877dfd6