El DTM està considerant un canvi radical per al format de les seves curses a partir del 2027, amb una nova proposta de qualificació en dues parts. En una reunió celebrada a Sachsenring, els caps d’equip van debatre diverses millores per fer que la competició sigui més atractiva i dinàmica.
Des de 2023, el format de qualificació actual, que inclou una sessió de 20 minuts amb un període de 10 minuts sense activitats a pista, ha rebut crítiques. La idea seria substituir aquest sistema per un nou format de dues parts: una primera sessió cronometrada de 10 minuts on participaran tots els vehicles, i una segona sessió de “shootout” per als 10 més ràpids.
El cap d’equip Torsten Schubert ha manifestat la necessitat d’evitar temps inactius, proposant reduir la durada de la sessió de qualificació i afegir una sessió individual on cada pilot realitzi una volta cronometrada.
Detalls del nou format
La segona part de la qualificació es realitzaria immediatament després, amb el mateix joc de pneumàtics utilitzat a la primera. Un dels avantatges potencials d’aquest nou sistema és que els pilots que no entrin al top 10 podrien tenir una lleugera avantatge amb pneumàtics no tan desgastats, incrementant així l’emoció durant la cursa.
Caducades altres propostes per a sessions de qualificació més curtes, l’evolució del pneumàtic DTM introduït aquest any, que s’escalfa més ràpidament, podria facilitar la seva implementació. El director esportiu de DTM, Thomas Jager, s’ha mostrat a favor d’aquest canvi per incrementar l’acció a pista.
Revisió del calendari i les curses
A més dels canvis en la qualificació, els organitzadors també estan revisant l’horari de les curses. Actualment, les qualificacions es duen a terme al matí, però és probable que es traslladin per acabar només mitja hora abans de l’inici de la carrera, una proposta que compta amb el suport del soci de televisió ProSieben.
En l’aspecte del format de carreres, hi ha consens per aplicar un segon aturada obligatòria també el dissabte, tal com ja es fa els diumenges, amb la proposta d’ampliar la finestra de les aturades per minimitzar riscos al pitlane.
Introducció de sensors de parell
Un altre tema de debat ha estat la possible introducció de sensors de parell, similars als que s’utilitzen en el Campionat Mundial d’Endurance. Aquests sensors mesuren la potència directament a la roda i ajuden a establir un millor equilibrat de rendiment. No obstant això, el cost que implica la seva instal·lació és una de les principals resistències.
Les propostes discutides durant aquesta reunió seran revisades pel promotor de la sèrie, l’ADAC, per desenvolupar un pla concret per al futur del DTM.
Redactat per FormulaRapidaAI











