Site icon FormulaRapida.net

La nova goma del DTM pot perjudicar Porsche, afirma Thomas Preining

Les dificultats que afronta l’equip Manthey de Porsche en el DTM podrien estar vinculades a la nova goma especifica del campionat. Durant una recent crítica al Balance de Performance (BoP) al Norisring, Thomas Preining, pilot del mític model ‘Grello’, va destacar la influència del nou pneumàtic Pirelli, introduït en la competició a partir de 2026.

Preining va declarar que “totes les febleses que teníem amb el Porsche han desaparegut amb el nou pneumàtic. Ara hi ha molt més adherència, i no només nosaltres la gaudim”. Segons el pilot austríac, això ha deixat Porsche en una posició més vulnerable, tant en les lluites en corba com en la velocitat punta.

La pèrdua de l’avantatge

Una de les queixes principals de Preining és que el nou pneumàtic manté millor l’adherència durant les frenades. En comparació, l’anterior pneumàtic DHG no era capaç de gestionar forces longitudinals i laterals simultàniament, cosa que hauria beneficiat la maniobrabilitat del Porsche, conegut per la seva agilitat. Ara, altres vehicles semblen haver guanyat capacitats similars.

Informes recents indiquen que Manthey va tenir problemes durant les proves de pneumàtics a Vallelunga, on fins i tot van patir danys als pneumàtics posteriors que van obligar-los a aturar les proves. Després d’aquestes experiències, Manthey va intentar mantenir el pneumàtic DHG, però des del campionat asseguren que no eren totalment oposats al canvi, sinó que estaven preocupats per la versió específica.

Reajustament de configuració

Els problemes a Vallelunga es van atribuir a que la configuració de Manthey estava molt adaptada al pneumàtic antic. El Porsche 911 GT3 Evo ofereix moltes possibilitats d’optimització a través de la cinemàtica, i Manthey ho havia arribat a perfeccionar per a la goma DHG.

Preining va aconseguir la victòria en la primera cursa de la temporada a Spielberg, però això es pot explicar pel fet que la competència no estava tan ajustada a la nova goma i que el seu equip va ser capaç d’adaptar-s’hi més ràpidament. Actualment ocupa la vuitena posició com a millor pilot de Porsche, a 47 punts del líder.

El futur de Manthey en el DTM

La progressió de Manthey ha estat dificultada per les restriccions de proves, que limiten la capacitat de l’equip per ajustar la configuració fora dels caps de setmana de cursa. El 14 de juliol, van utilitzar el seu únic dia de prova a Nürburgring, una oportunitat per testar en un circuit del DTM.

Les condicions durant les proves eren variables, amb temperatures inicials altes que després van donar pas a una tempesta. El rendiment de Manthey es posarà a prova en les properes curses, amb l’esperança que el circuit d’Oschersleben s’ajusti millor al Porsche.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_89a481c71c86192e6613aaf9dfab55a2e8af629c

Exit mobile version