L’Autódromo Hermanos Rodríguez serà l’escenari aquest cap de setmana de la dinovena prova d’una temporada que podria consagrar el campió més jove de la història de la Fórmula 1. Amb la cita a la Ciutat de Mèxic, la competició es presenta amb dues lluites ben diferenciades: el títol de pilots en joc i la intensa batalla per la segona posició.
Kimi Antonelli, amb només 20 anys i 68 dies, ha dominat de manera contundent la temporada al volant del seu Mercedes, arribant a Mèxic amb un total de 365 punts. Aquest total supera en 123 punts el seu més immediat perseguidor, George Russell, i en 124 punts Lewis Hamilton. Amb 125 punts encara disponibles, el campionat està al caure i Antonelli només necessita acabar en una posició entre els nou primers per assegurar-se el títol mundial.
Si l’italià creua la línia de meta en desena posició, encara podria celebrar el triomf sempre que els seus rivals no aconseguissin guanyar la cursa. La seva excepcional temporada inclou nou victòries, 15 podis i 7 pole positions en 18 curses. Si aconsegueix el campionat a Mèxic, Antonelli batrà el rècord de Sebastian Vettel, que va guanyar el títol amb 23 anys i 134 dies el 2010.
Malgrat el focus en el títol de pilots, la lluita per la segona plaça és també intensa. George Russell té 242 punts, mentre que Hamilton acumula 241 punts. Max Verstappen i Charles Leclerc també són a prop, amb 236 i 233 punts respectivament. Només nou punts els separen, i amb cinc curses per endavant, la regularitat i la gestió dels pneumàtics es tornaran crucials.
La alta altitud de Mèxic, situada a 2.240 metres sobre el nivell del mar, representa un repte ben particular per als monoplaces. Aquesta altitud afecta tant la dinàmica aerodinàmica com la refrigeració dels motors, obligant els equips a trobar un equilibri entre l’adherència i el control de les temperatures. Red Bull ha aconseguit treure profit d’aquestes condicions en el passat, amb Verstappen buscant recuperar posicions després d’un tercer lloc a Austin que va ampliar la seva ratxa de podis a sis consecutius.
Pel que fa al campionat de constructors, Mercedes és la gran favorita, liderant amb 607 punts, a una distància considerable de Ferrari, que suma 474 punts. Per garantir-se matemàticament el títol a Mèxic, Mercedes necessitaria ampliar l’avantatge a 172 punts, una combinació de resultats que, tot i ser difícil, no és impossible. La competència interna entre Russell i Hamilton afegeix un al·licient a la lluita per la segona plaça.
Els horaris del Gran Premi programen les sessions d’entrenaments lliures per al divendres 30 d’octubre, amb la classificació dissabte i la cursa diumenge. Totes les hores corresponen a l’hora catalana: divendres, entrenaments lliures 1 a les 19:30 i entrenaments lliures 2 a les 23:00; dissabte, classificació a les 22:00; i diumenge, la cursa a les 21:00. La prova es disputarà en un circuit de 4,304 quilòmetres, amb una distància total que superarà lleugerament els 305 quilòmetres reglamentaris.
SourceID: SRC_7c9e0c1bd95272e57aacf82c7c51a42cf0627110

