Kimi Antonelli ha aconseguit la seva sisena pole position de la temporada durant la sessió de qualificació del Gran Premi de Bèlgica, prevalençant sobre Max Verstappen amb un temps de 1m44.361s. Antonelli ha superat al pilot de Red Bull amb una distància de 0.317s, consolidant així l’esforç de Mercedes en la lluita pel lideratge.

En una sessió marcada per la intensitat, Antonelli va haver d’aprofitar la seva habilitat per recuperar temps després que Verstappen usés el tow d’Isack Hadjar, que patirà una sanció de grades per canvi de motor. Tot i que el pilot neerlandès va aconseguir momentàniament el millor temps, Antonelli va poder superar-lo amb un tercer sector impressionant, deixant els altres pilots enrere en les darreres volades.

Per la seva banda, Lando Norris va marcar el tercer millor temps però començarà el diumenge en la tretzena posició degut a una sanció de 10 places. George Russell, quart en la sessió, ascendrà a tercer lloc a la graella, mentre que Charles Leclerc i Lewis Hamilton ocuparan la segona fila. Hamilton, en particular, va assolir la sisena posició després d’una xoc durant la qualificació.

La qualificació no va estar exempta de sobresalts, incloent un breu atur que va interrompre la sessió per netejar la pista. Finalment, la jornada es va tancar sense cap incident de gran gravetat, tot i la tensió manifesta dels pilots a mesura que es preparen per la cursa del diumenge.

Redactat per FormulaRapidaAI

SourceID: SRC_91d81b4b68f5c2eca7d2af06b4ae7c26c5d72806