El Campionat d’Espanya de Rallycross (CERX) inicia la seva cinquena edició el proper mes de març amb un nou calendari de cinc proves. Aquesta temporada, les categories Super RX i Junior RX presenten millores significatives que prometen impulsar el creixement del nacional de ral·licròs, una disciplina que combina asfalt i terra.
Entre les novetats més destacades, la categoria Super RX incorpora una subcategoria anomenada Super RX 4WD, que permetrà la competició amb vehicles de tracció total, així com models de la Divisió 1 i els vehicles E1 nacionals. Aquests últims ja van debutar amb èxit en la darrera prova del 2025 celebrada a MotorLand Aragón.
El CERX Loterias, dedicat als ral·licròs Junior RX, també introduirà canvis importants. A partir d’ara, només es permetran vehicles FIA Cross Car, seguint el mateix criteri que la seva categoria d’autocròs. Les categories Crosscar RX i Promo RX continuaran sent la porta d’entrada per a nous pilots en el món del ral·licròs, a més d’oferir un model de vehicle Dacia Sandero amb gestió de ASR Tyres per un cost reduït, ideal per a aquells que volen iniciar-se en la disciplina.
El calendari de 2026 es composa de cinc proves que se celebraran en diferents localitzacions: del 21 al 22 de març a Miranda de Ebro; el 16 i 17 de maig a Castelo Branco, Portugal; el 27 i 28 de juny a Calafat; el 19 i 20 de setembre a Montalegre, Portugal; i finalment, el 7 i 8 de novembre a MotorLand Aragón, on es durà a terme la gran final.
La prova de Calafat, tercera de la temporada, es celebrarà a l’Ametlla de Mar i ha estat històricament un circuit de referència per al CERX, així com per a equips de nivell mundial que han realitzat sessions de preparació a les seves instal·lacions. El 2026 promet ser un any d’expansió i consolidació del ral·licròs a Espanya, amb la perspectiva d’aconseguir una participació internacional que pugui portar un nou flux d’interès i suport per a aquest esport.

