El DTM ha presentat oficialment el seu calendari per a la temporada 2027, que no inclourà un nove race weekend a l’estranger, una aspiració que havia gestionat l’organitzador de la sèrie, l’ADAC. En comptes d’això, la competició es mantindrà fidel a les vuit seus habituals, amb el tret de sortida programat per al cap de setmana del 23 al 25 d’abril a Àustria, a l’emblemàtic Red Bull Ring.
Un dels canvis destacats és que el cap de setmana a Oschersleben, que recentment havia estat l’obertura de la temporada, tornarà a ocupar una posició inicial al calendari. Aquest es disputarà del 7 al 9 de maig, només dues setmanes després de l’obertura a Spielberg. D’aquesta manera, Oschersleben passarà a ser la segona parada de la competició, mentre que Zandvoort, a Holanda, marcarà l’inici de la segona meitat de la temporada.
La nova data de Zandvoort, programada del 6 al 8 d’agost, ha estat possible gràcies a la retirada de la Fórmula 1 d’aquest circuit. Això permet al DTM gaudir d’unes dates d’estiu més còmodes, que abans estaven limitades per les necessitats d’organització del Gran Premi dels Països Baixos.
Altres dates destacades del calendari
El Lausitzring continuarà acollint la tercera prova de la temporada del 18 al 20 de maig, mentre que el Norisring, un dels moments àlgids de la competició, es disputarà tradicionalment durant el primer cap de setmana de juliol (del 2 al 4). Les dates del Nurburgring i del Sachsenring es mantenen semblants a l’any anterior, amb un toc de decisió esperat en aquestes proves.
Conflictes amb altres sèries
A pesar dels esforços de l’ADAC, no hi haurà un nou cap de setmana a l’estranger degut a la dificultat d’assegurar una pista que atregui públic i que sigui viable per a les parts interessades del DTM. A més, les altes despeses d’un nou esdeveniment han pesat en la decisió.
En relació amb els xocs de calendaris, la DTM s’evitarà en gran mesura les altres sèries, però hi haurà conflictes amb el World Endurance Championship (WEC). Per exemple, l’obertura de la temporada del DTM a Spielberg coincidirà amb el segon cap de setmana del WEC a Silverstone, que es disputarà del 23 al 25 d’abril. Altres coincidències es donaran amb la sèrie IMSA i la Fórmula E, complicant la participació de pilots en més d’una competició.
Calendari DTM 2027
- 23 – 25 d’abril: Red Bull Ring (AUT)
- 7 – 9 de maig: Oschersleben
- 18 – 20 de maig: Lausitzring
- 2 – 4 de juliol: Norisring
- 6 – 8 d’agost: Zandvoort (NED)
- 20 – 22 d’agost: Nürburgring
- 24 – 26 de setembre: Sachsenring
- 8 – 10 d’octubre: Hockenheimring
Amb una qualitat assegurada en els esdeveniments i un augment del 13% en l’assistència a les primeres cinc curses d’aquest any, el DTM manté la seva popularitat i es prepara per a una nova temporada esperançadora.
Redactat per FormulaRapidaAI
SourceID: SRC_a4f7dcddca59a617e3b45ecf0b2a2526fbf01068
