El Campionat de Catalunya de Trial de Nens ja té els primers campions de la temporada 2026. La setena cursa del calendari, disputada a Castellví de Rosanes (Baix Llobregat), ha deixat tres títols decidits en les categories Aleví+8, Aleví A i Aleví B, a només una prova del final del campionat.
La localitat, d’uns 2.000 habitants, ha acollit per quarta vegada consecutiva una ronda oficial del certamen infantil. L’organització ha anat a càrrec del Trial Club Castellví, que ha reunit 32 pilots d’entre 4 i 16 anys en un traçat nou, marcat a l’àrea de trial del club, a sota del poble. Hi havia 8 zones de terra, roca i arrels, a recórrer en dues o tres voltes segons l’edat i la categoria, i només l’última secció era indoor, amb grans cilindres i canonades de formigó com a obstacles.
Promo i Base: Giralt i Alcón s’imposen
A Promo, el nivell de màxima dificultat, Pau Giralt (Piera Trial Team) ha signat la seva quarta victòria en cinc curses amb només 1 punt a les tres voltes. Han completat el podi els seus companys de club Lluc Gómez (12 punts) i Pau Rafecas (32). Giralt lidera la classificació provisional amb 3 punts d’avantatge sobre Rafecas.
A Base, Aleix Alcón (Argilers Trial Club) ha sumat el tercer triomf de l’any amb 44 punts, a 5 del segon classificat, Marc Colom, que continua líder de la categoria per només 4 punts. El local Aleix Raventós ha completat el podi amb 78 punts.
Tres campions de Catalunya
A Aleví+8, Pol Alves (Motor Club Micorella), vencedor de les tres primeres curses, ha recuperat el primer lloc amb 13 punts, per davant de Pau Roma (40) i Pep Ribes (48), i ja és matemàticament nou campió de Catalunya 2026.
A Aleví A, Sergi Mayol (Moto Club Tossa) també s’ha coronat després de sumar la setena victòria en set curses, amb 37 punts. Álvaro Berdonces (55) i Dylan España (64) l’han acompanyat al podi.
A Aleví B, la categoria per a nens i nenes de 7 a 11 anys, Max Guillén (Peu A Baix Motorsport Club Girona) ha guanyat amb 9 punts, per davant de Damià Agustench (12) i Gerard Fitó (27). Amb aquest sisè triomf de la temporada també és campió de Catalunya 2026.
A Iniciació A, Alan Cabrera ha tornat a guanyar amb només 8 punts. Àlex Ortiz ha estat segon, a 1 punt, i Teo Palau tercer amb 27.
Final a Rellinars el 22 de novembre
El campionat es tancarà el 22 de novembre a Rellinars, organitzat pel Motor Club Terrassa. El municipi, al peu del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, és el bressol de Jordi Tarrés, una de les grans icones de la història del trial.
Relacionat: Pau Giralt, Marc Colom i Max Guillén tornen a guanyar al Trial de Nens de Campredó

